.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جزئیات طرح تحقیق و تفحص از گمرکات کشور

شمال نیوز: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: ضعف در سیستم نظارتی گمرک یکی از موضوعات مهمی است که باید مورد تحقیق و تفحص صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار شمال نیوز، قاسم احمدی لاشکی صبح امروز چهارشنبه 25 دی 92 در گفت و گو با خبرنگاران در ساری با اشاره به تحقیق و تفحص از گمرکات کشور گفت: تعیین تعرفه های گمرکی از اصلی ترین محورهای طرح تحقیق و تفحص از گمرکات کشور است.


وی ضعف نظارت و بهبود مدیریت از عمده دلایل طرح تحقیق و تقحص از گمرکات کشور بیان کرد و افزود: این طرح دوشنبه هفته آینده تقدیم هیات رئیسه می شود.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس اظهار داشت:  طبق آماری از گزارش بانک جهانی در سال 2012 به نقل از مرکز پژوهش های مجلس، گمرکات کشور در بحث سهولت و دشواری تجارت های فرامرزی در سال 88 رتبه 142 ، سال 89 رتبه 131 ، سال 90 رتبه 139 و سال 92 رتبه 144 را در بین 183 کشور به خود اختصاص داد که متاسفانه نشان از رویه عملکرد نامناسب کاری درفرامرزی است.
 
وی افزود: در بحث عملکرد لجستیک تجارت ایران در بین 155 کشور، با 20 رتبه نزول، رتبه 126 را داشته است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین در بحث کیفیت زیرساخت های تجارت و حمل و نقل، گمرکات کشور در بین کشورهای جهان در سال جاری در رتبه 100 قرار دارد که 14 رتبه از سال گذشته پایین تر است.

وی با بیان رتبه 87 در بحث ظرفیت و کیفیت خدمات گفت: تنها جایی که بهبود رتبه داشتیم وضعیت امکان ردگیری محموله است که دو پله صعود داشت.
احمدی لاشکی افزود: متاسفانه جایگاه ایران در میزان تحویل بموقع محموله با 53 رتبه کاهش نسبت به سال قبل رتبه 138 بوده است.

وی اختلاس صورت گرفته در گمرک بوشهر و سرقت 202 فقره گواهینامه خودرو در بندرعباس را یادآور شد و گفت: ضعف در سیستم نظارتی گمرک یکی از موضوعات مهمی است که باید مورد تحقیق و تفحص صورت بگیرد. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.089 seconds.